GIN BONANZA 3 

EN-C kaksilinjainen

VARJOLIIDON UUSI SUUNTA


Bonanza 3 tarjoaa kokonaisen uuden lentomaailman. Suorituskyky ja nopeus eivät koskaan ole olleet näin saavutettavissa. 

Bonanza 3 on meidän uusi Wave-etureunalla varustettu kaksipunoslinjainen Sporttiluokan liidin, joka on tarkoitettu XC-piloteille. Wave-teknologialle on saatu inspiraatio ryhävalaan evään pullistumista, jotka kiihdyttävät virtausta pullistuman sivuilla. Suurella kohtauskulmalla ilmanvirtauksen irtoamiskohdan viivästyttäminen tällä rakenteella, parantaa aerodynaamista tehokkuutta. Tämän johdosta kiipeät nopeammin termiikeissä paremmalla kontrollilla.

  • erinomainen kiipeämiskyky termiikeissä, kiitos Wave etureunan
  • erinomainen liitokyky, siipi puree nostoihin ja leikkaa turbulenssin ja laskevien virtausten läpi 
  • suuri pituusvakavuus kovissa keleissä 
  • erittäin stabiili, erityisesti nopeuspolkimen kanssa lennettäessä
  • tehokas ohjaus ja nopea vauhdin kiihtyminen nopeuspolkimella
  • suuri huippunopeus

TEKNINEN TAULUKKO

KOKOXXSXSSML
Flätti pinta-ala (m2)19.5321.2023.0024.8826.90
Flätti kärkiväli (m)11.0911.5612.0412.5213.02
Flätti sivusuhde AR6.36.36.36.36.3
Projektoitu pinta-ala (m2)16.5817.9919.5221.1122.83
Projektoitu kärkiväli (m)8.939.319.6910.0810.48
Projektoitu sivusuhde AR4.814.814.814.814.81
Jänne (m)2.142.272.322.412.51
Tunnelien lukumäärä6565656565
Liitimen paino (kg)4.34.54.755.155.55
Lentopainorajat (kg)60-7575-9085-10095-110105-125
Ideaalinen lentopaino (kg)63-7378-8888-9898-108110-123
SertifiointiEN CEN CEN CEN CEN C

SUUNNITTELIJAN KOMMENTTEJA

Suunnittelija Gin Seok Song kertoo Bonanza 3 konseptin idean

“Suunnittelun päämääränä ei ollut puskea C-luokan absoluuttisia rajoja, vaan tehdä oikea XC-liidin, joka olisi luonnollinen seuraaja Bonanza 2 liitimelle. Oli myös tärkeää miettiä pilotteja, jotka nousevat high-B siivistä, kuten esim. Explorer sarjan siivistä C-luokkaan. Kun käytimme Boomerang12 liitimestä tuttua wave-etureuna rakennetta, meidän oli jopa mahdollista pienentää hieman sivusuhdetta. Tämä tekee siivestä mukavamman lentää ja saavutettavamman monille piloteille. Mutta totta kai, lentääkseen tällaisella liitimellä, pilotin tulee osata aktiivisen lentämisen taito ja 2-punosliitimien epävakaiden lentotilojen korjaus menetelmät."


VÄRIT


YKSITYISKOHTIA

  • Optimoitu profiili, jossa Equalized Pressure Technology (EPT) stabiliteetin ja suorituskyvyn vuoksi 
  • 2 kantoliinaa, jotta saat todellisen takaliina ohjauksen
  • Speed systeemi Harken rissoilla
  • Päällystämättömät Aramid-punokset optimoiduilla mitoilla
  • Mini-ribsit takareunassa
  • Keräys (reefing) systeemi takareunassa
  • Semi-kevyt Myungjin ja kevyt Porcher kangas ovat ideaaleja kompromisseja kestävyyden ja keveyden välillä

MATERIAALIT

Liitimen kangas

Yläpinta etureunasta: Myungjin MJ40 MF

Yläpinta muuten: Myungjin MJ32 MF

Alapinta: Porcher Skytex, 27 g/m²

Punokset

Yläpunokset: Edelrid 8001 / 050 / 070 / 090 / 130 (päällystämättömät aramid)

Keskipunokset: Edelrid 8001 / 050 / 070 / 090 / 130 / 190 (päällystämättömät aramid)

Alapunokset: Edelrid 8001 090 / 130 / 190 / 230 / 280 / 340 (päällystämättömät aramid)



BONANZA 3 KANTOLIINAT


KUVAGALLERIA



FlyBubblen Carlo Borsattino testasi Bonanza3 liitimen.