PAP Tinox Thor 303


PAP Tinox Polini Thor 303 koneella on Thor 250 mallin jatkokehitetty versio. Moottori on muuten sama, mutta mallissa on enemmän kuutiotilavuutta ja sitä kautta rutkasti enemmän tehoa ja työntöä. 

Tässä on ehkä paras laite trike käyttöön ja tandemlennätyksiin. Polinin koneissa toimintavarmuus on ihan omaa luokkaansa.

Ensimmäisenä ilmaan

Tinox kehikon ansiosta olet aina ensimmäisenä ilmassa. Sen kasaamiseen mene vain 1,5 min. Uusi Tinox kehikko tuo moottorin todella lähelle pilotin selkää, jolloin koko paramoottori tuntuu paljon kevyemmältä kuin se onkaan. Tinoxin saa titaanisella tai rosterisella kehikolla. Runko-osa on aina kuitenkin rosteria.

PAP valmistajana

PAP on koko alan suunnannäyttäjiä innovatiivisilla keksinnöillään, joita muut valmistajat ovat alkaneet käyttää omissa paramoottoreissaan. PAPin nerokkaan yksinkertainen kaasukahva on alan kopioiduin. Käytännössä kaikki alakiinnitteiset paramoottorit ovat kopioita PAPista, sillä PAPin Pierre Aubert kehitti systeemin jo 1980 luvulla.

Toimitussisältö

  1. Paramoottori tulee neljään osaan purettavalla kehikolla.
  2. Kehikon vaihtoehdot: Rosterinen, Titaaninen, Musta titaaninen
  3. Kehikon kaarille tulee suojapussi.
  4. Mukana tulee myös lapasuojat, joissa on ryntäyksen estohihna.
  5. Valjaissa on vakiona airbag istuinlevyn alla.
  6. Valjaissa läpinäkyvä tasku mittareille
  7. Valjaissa erillinen tasku radiolle
  8. Valjaissa kampeamisen estohihna
  9. Potkurivaihtoehtoina ovat Helix ja e-propels. Molemmat hiilikuituisia.

Lisävarusteena valjaisiin voit hankkia varavarjon taskun, joka asennetaan valjaiden sivulle, oikealle tai vasemmalle. Varavarjo integroidaan valjaisiin siinä olevan taskun tilalle. Kiinnitys helposti ja tukevasti vetoketjulla, tarranauhalla ja kahdella nepparilla.

Lisävarusteena saatavilla myös kierroslukumittari sekä lämpömittari.


Moottorin tekniset ominaisuudet

Polini Engine2 stroke monocylinder
CoolingLiquid cooled
Bore for stroke76 x 62
Displacement281 cm3
Power38 HP at 8000 rpm
*Max trust120 Kg with Ø 160 cm propeller
R.P.M. max8.400
CylinderAluminum with Gilnisil coating
Compression ratio11,2:1
PistonTwo trapezoidal chromium plated rings
IntakeReed valve in the crankcase
CarburetorDell’Orto VHST 28mm
Air filterAir box
IgnitionElectronic CDI with adj. advance
Battery charger prearrangementOutput power 40 W at 5500 RPM
Spark plug hood5k Ω resistance
**Fuel typeE5 petrol or LL AV GAS-al with 2,5% synthetic oil 100%
*Consumption3 Lh 30 Kg a of static trust
Gear reduction unitHelicoidal teeth in oil bath with 2,8 or 3,2 reduction ratio
StarterFlash Starter – (Electric starter -optional)
ClutchCentrifugal in oil bath
MufflerExpansion with aluminum silencer
Engine weightStarting from Kg 20,5 (manual starter model +radiator)
Propeller rotationClockwise

VALOKUVAGALLERIA